مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 23:452017-02-22دانش

رونمایی ناسا از 7 سیاره مشابه زمین با احتمال حیات


ناسا در یک کنفرانس خبری اطلاعاتی از هفت سیاره فراخورشیدی منتشر کرد که ابعادی نزدیک به زمین داشته و امکان وجود حیات در آنها دور از ذهن نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اسپیس، این سیارات فراخورشیدی که به دور ستاره ای به نام تراپیست-1 می گردند 39 سال نوری از زمین فاصله دارند و انتظار می رود در آینده نزدیک اخبار موثق و دقیق تری از وجود حیات در آنها منتشر شود.

ستاره تراپیست-1 یک ستاره کوتوله سرد بوده و تنها کمی از مشتری بزرگتر است.

میزان نور خورشید 2000 برابر آن است.

پروفسور میشاییل گیلون از دانشگاه لیژ بلژیک به عنوان مسئول این پروژه تحقیقاتی در نشست ناسا اعلام کرد: ما انتظار داریم که تا چند سال آینده به اطلاعات دقیق تری در رابطه با این منظومه دست پیدا کنیم و امیدواریم که بتوانیم نشانه هایی از حیات موجودات زنده در این سیارات بیابیم.

وی افزود: در حال حاضر سه سیاره از این مجموعه شانس بیشتری برای داشتن حیات دارند و نام آنها به ترتیب تراپیست-1 بی، تراپیست-1سی و تراپیست-1دی است.

فاصله تمام این سیارات از ستاره این منظومه کمتر از فاصله عطارد به خورشید است و سیارات این منظومه شدیدا متراکم و به هم نزدیک هستند.

نکته جالب توجه در رابطه با تراپیست-1 سی این است که این سیاره در دورترین فاصله از ستاره این منظومه قرار داشته و این فاصله، محدوده مناسب ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی ناسا از 7 سیاره مشابه زمین با احتمال حیات

رونمایی ناسا از 7 سیاره مشابه زمین با احتمال حیات