مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 20:252017-02-22فرهنگي

ایران باید 8 هزار سینما داشته باشد


مرحله دوم طرح سینما سلام پس از اجرا در شیراز، در 2 شهرستان خرامه و سروستان از توابع استان فارس نیز اجرایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی فارس، رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد در مراسم اجرایی شدن مرحله دوم طرح سینما سلام در خرامه، گفت: در ایران باید 8 هزار سالن سینما وجود داشته باشد.

حجت الله ایوبی افزود: کشوری که از آمار مطلوبی در تولیدات سینمایی برخوردار است نباید تنها 500 سالن سینما باشد؛ این شایسته کشور ما نیست که در شهری که دهه 30 دانش آموزان آن تئاتر تولید می کردند سالن سینما وجود نداشته باشد.

ایوبی با اشاره به اینکه دیدن آثار هنری بخشی از تحصیل و دانش اندوزی کودکان و نوجوانان است، یادآور شد: اگر امروز نسلی فرهیخته، سینماگران برجسته و هنرمندان شناخته شده در کشور داریم متعلق به نسلی هستند که توسط آموزگاران این چنینی به فرهنگ و هنر علاقه مند شدند.

معاون سینمایی وزارت ارشاد با بیان اینکه 65 درصد فضای اینترنت دنیا به وسیله تصویر تسخیر شده و همه با یکدیگر به زبان تصویر سخن می گویند، گفت: در فضای قدسی که فرهنگ و هنر کشور دارد، سینمای ایرانی اسلامی موجب افتخار است.

ایوبی با بیان اینکه امسال سینماهای کشور پذیرای نزدیک به 24 میلیون نفر مخاطب بود، تعداد تماشاگر در پایان دولت دهم را حدود 8 میلیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران باید 8 هزار سینما داشته باشد

ایران باید 8 هزار سینما داشته باشد