مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 20:062017-02-22اجتماعي

بذرپاش: سازمان محیط زیست حل مشکل ریزگردها را غیرممکن کرد


احتراماً در دو هفته ای که گذشت، گرد و غبار مهمان ریه های مردم اهواز شده بود تا حاصل چند سال بی توجهی به مسئله گرد وغبار یا به اصطلاح ریزگرد نفس مردم این شهر را به شماره اندازد.

مردم استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان به لحاظ شرایط اکولوژیکی مناطق، همواره در طول تاریخ تاحدودی دچار این مشکل بوده اند ولی آنچه باعث بحرانی شدن آن در دو هفته در شهر اهواز شد چیزی جز بی تدبیری و بی اعتنایی به مسئله محیط زیست در چند سال گذشته نبود.

پدیده ریزگردها ارتباط مستقیمی با خشکسالی، کاهش شدید رطوبت خاک، دستکاری انسان در طبیعت، خشک شدن تالاب ها دارد که همه آن عوامل قابل پیش بینی و قابل پیشگیری است و بدیهی است که نیازمند مدیریت هوشمند است.

پدیده ریزگرد در دو استان فوق الذکر در دولت های هفتم و هشتم شروع به افزایش نمود ولی هیچ اقدامی در دوره آن دولت ها نه تنها انجام نشد بلکه حتی به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی مطرح نیز نشده بود.

با شدت گرفتن پدیده گرد و غیار در استانهای فوق الذکر در دولت های نهم و دهم، گرچه آن دولت ها مدعی دولت محیط زیست نبودند، ولی به فکر معضل پدیده گرد و غبار افتادند بطوریکه در ابتدای دولت دهم (مرداد ماه 1388)برای اولین بار آیین نامه آمادگی و مقابله با آثار زیان بار پدیده گرد و غبار(ریزگرد) در کشور به تصویب هیئت دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذرپاش: سازمان محیط زیست حل مشکل ریزگردها را غیرممکن کرد

بذرپاش: سازمان محیط زیست حل مشکل ریزگردها را غیرممکن کرد