مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 17:452017-02-22دانش

باید از جندی شاپور برای ایجاد یک جریان تمدنی جدید الگو بگیریم


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: "جندی شاپور" یک جریان تمدنی بزرگ در حافظه تاریخی ما است که باید برای ایجاد یک جریان تمدنی جدید از آن الگو بگیریم.

- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: "جندی شاپور" یک جریان تمدنی بزرگ در حافظه تاریخی ما است که باید برای ایجاد یک جریان تمدنی جدید از آن الگو بگیریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا مخبردزفولی در دومین روز از برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اظهار داشت: درباره شکل گیری جندی شاپور اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد اما آنچه مسلم است، جریان تمدنی بزرگ و امکان بروز استعدادها در این شهر و دانشگاه برجسته بوده است.

وی ادامه داد: با اینکه در آن زمان یک نظام طبقاتی حاکم بوده و دین غالب زرتشتی بوده است، در جندی شاپور این نظم بهم می خورد و در این شهر دانشگاهی امکان تحصیل برای همه اقشار فراهم می شود؛ به طوری که هر کس با هر طبقه اجتماعی امکان پیشرفت داشته است.

پس از ظهور اسلام هم این جریان ادامه پیدا کرده و نهضت علمی که اتفاق افتاده بود، متوقف نشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: گفته می شود که تمدن اسلامی یک بخش مهم به نام تمدن ایرانی دارد که اگر این قسمت را از آن حذف کنیم، زیباترین بخش تمدن اسلامی را حذف کرده ایم؛ همچنین شهید مطهری درباره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید از جندی شاپور برای ایجاد یک جریان تمدنی جدید الگو بگیریم

باید از جندی شاپور برای ایجاد یک جریان تمدنی جدید الگو بگیریم