مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 16:052017-02-22اقتصادي

مشارکت بانک توسعه صادرات در اولین طرح برون مرزی سد و نیروگاه


بانک توسعه صادرات ایران با تامین مالی 242 میلیون دلاری در احداث سد و نیروگاه سنگ توده 2، روی رودخانه وخش در کشور تاجیکستان در اولین طرح برون مرزی سد و نیروگاه مشارکت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک توسعه صادرات ایران"، مبلغ کل طرح احداث سد و نیروگاه سنگ توده 2، 320 میلیون دلار است که بانک توسعه صادرات تامین مالی 242 میلیون دلاری را با نرخ سود پنج درصد و مدت بازپرداخت 12 سال به عهده گرفته است.

این پروژه اولین پروژه برون مرزی ایران در زمینه احداث سد و نیروگاه بوده و به بهترین شکل ممکن و در زمان بندی برنامه ریزی شده انجام شده است.

180 میلیون دلار از این رقم از محل منابع حساب ذخیره ارزی و 62 میلیون دلار از محل منابع بانک توسعه صادرات ایران تامین شده است.

نوع عقود اسلامی به کار گرفته شده در این طرح مشارکت مدنی و فروش اقساطی است و صدور خدمات فنی و مهندسی از ابعاد صادراتی آن است.

احداث سد و نیروگاه سنگ توده 2، روی رودخانه وخش در کشور تاجیکستان در قالب سرمایه گذاری خارجی انجام شده و میزان اشتغالزایی آن به گونه ای است که طی دوران اجرا حدوداً 350 نفر به صورت مستقیم و در دوره بهره برداری نیز حدود 50 نفر است.

افغانستان و کشورهای حوزه قفقاز ازکشورهایی هستند که صادرات حاصل از طرح به آنها صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت بانک توسعه صادرات در اولین طرح برون مرزی سد و نیروگاه

مشارکت بانک توسعه صادرات در اولین طرح برون مرزی سد و نیروگاه