مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 13:252017-02-22اقتصادي

تولید قطعات ماهواره با استفاده از چاپ سه بعدی


بویینگ که پیش از این نیز ماهواره های عظیم با هزینه های چندصد میلیون دلاری تولید کرده قصد دارد با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ماهواره های ارزان تری تولید کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از انگجت، مقامات و روسای بویینگ قصد دارند سرعت تولید ماهواره ها را افزایش دهند و به همین دلیل قصد دارند از چاپگرهای سه بعدی برای تولید ماهواره های چندقطعه ای (ماژولار) استفاده کنند.

در حال حاضر شرکت های هواپیمایی دیگری نظیر ایرباس و یک استارتاپ فعال در این زمینه به نام "وان وب" در حال تولید قطعات مختلف ماهواره ها با چاپگرهای سه بعدی هستند و توانسته اند هزینه تولید برخی ماهواره ها را به حدود 500 هزار دلار برسانند و به همین دلیل بویینگ نیز برای ماندن و رقابت کردن با رقبای خود تصمیم گرفته از این فناوری استفاده کند.

پائول رازناک رییس بخش تولید ماهواره بویینگ گفت: در حال حاضر نمی توان از این فناوری برای ماهواره های بزرگ و پروژه ای عظیم استفاده کرد اما مطمئنا برخی از قطعات را می توان با هزینه بسیار کمتر تولید کرد.

وی افزود: در حال حاضر یک هواپیمای بویینگ 737 در 11 روز ساخته می شود و ما قصد داریم در تولید ماهواره نیز به این سرعت برسیم.

نقطه ضعف این ماهواره ها این است که عمر آنها نهایتا هفت تا هشت سال است در حالی که نمونه های مشابه که توسط مهندسان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید قطعات ماهواره با استفاده از چاپ سه بعدی

تولید قطعات ماهواره با استفاده از چاپ سه بعدی