مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 12:502017-02-22دانش

ثبت 10 هزار اختراع بین المللی از اهداف نقشه جامع علمی تا افق 1404


معاون هماهنگی و اجرایی ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور گفت: ثبت بیش از 50 هزار اختراع و اکتشاف در سطح ملی و 10هزار مورد نیز در سطح بین المللی مهمترین اهداف تعیین شده در سند نقشه جامع علمی کشور تا افق 1404 است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید امیدوار در همایش علمی دانشگاه های دولتی منطقه هفت کشور در دانشگاه یاسوج افزود: بر اساس این سند راهبردی تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه های کشور به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت نیز به حدود 2000 نفر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: تعداد مقالات علمی و پژوهشی به ازای هر یک میلیون نفر از جمعیت دانشجویی کشور نیز به حدود 800 هزار مقاله می رسد.

معاون هماهنگی و اجرایی ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: این سند در پنج فصل شامل ارزش های بنیادین و الگوی نظری نقشه جامع علمی، بهبودبخشی به حوزه علم و فناوری، اولویت های علمی راهبردها و اقدام های ملی برای توسعه فناوری و چارچوب نهادی علم، فناوری و نوآوری است.

امیدوار اضافه کرد: بازنگری و بازتولید محتوا و روش های آموزشی و پرورشی به منظور تعمیق مبانی اسلامی و اخلاقی، ایجاد ساز و کارهای لازم برای رشد و خلاقیت های علمی، هنری و مهارتی و تقویت نظام استعدادیابی از مهمترین اقدام های ملی پیش بینی شده در این سند ملی و راهبردی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 10 هزار اختراع بین المللی از اهداف نقشه جامع علمی تا افق 1404

ثبت 10 هزار اختراع بین المللی از اهداف نقشه جامع علمی تا افق 1404