مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 11:412017-02-22بين الملل

موافقت پارلمان بحرین با محاکمه غیرنظامیان در دادگاه های نظامی


پارلمان بحرین با طرح اصلاح قانون اساسی به پیشنهاد حمد بن عیسی آل خلیفه به منظور اعطای اختیارات به دستگاه قضایی نظامی برای محاکمه غیرنظامیان موافقت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، طرح اصلاح قانون اساسی با هدف آنچه مبارزه با تروریسم خوانده شد، در پارلمان بحرین با رأی موافق 31 نماینده به تصویب رسید و سه نماینده به این طرح رأی ممتنع دادند.

پایگاه مرآه البحرین گزارش داد که یوسف فلیفل رییس دستگاه قضایی که در جلسه پارلمان حضور داشت، گفت که تغییرات بوجود آمده در قانون اساسی مربوط به دستگاه قضایی نظامی خیلی دیر صورت گرفت و بایستی زودتر از این زمان انجام می شد.

وی افزود: جنایت های تروریستی نیروی دفاع بحرین و نیروهای امنیت عمومی و گارد ملی را تهدید می کند.

این اصلاحیه شامل متن بند (ب) ماده 105 است که در آن تأکید شده است: دادگاه نظامی تنها مختص رسیدگی به جرایم نظامی است که نیروهای دفاع، گارد ملی و امنیت عمومی مرتکب آن می شوند و این دادگاه ها صلاحیت رسیدگی به دیگر امور جز در مواردی که قانون آن را تعیین می کند، ندارند .

بنابر این گزارش، با تعدیل قانون اساسی و بند مذکور، اختیارات گسترده ای به دستگاه های قضایی نظامی از جمله اعطای اختیارات برای اجرای تحقیقات مستقیم در امور مربوط به غیرنظامیان و محاکمه آنها در دادگاه های نظامی داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت پارلمان بحرین با محاکمه غیرنظامیان در دادگاه های نظامی

موافقت پارلمان بحرین با محاکمه غیرنظامیان در دادگاه های نظامی