مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 11:202017-02-22پزشكي

مهم ترین عامل ابتلا به سرطان های خطرناک


اضافه وزن در جوانی مهم ترین عامل ابتلا به سرطان های خطرناکاضافه وزن در دوران جوانی مهم ترین عامل ابتلای افراد به دو سرطان خطرناک معده و مری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، بر اساس مطالعات صورت گرفته اضافه وزن در سنین جوانی تا حد زیادی می تواند ابتلا به سرطان معده و مری را افزایش دهد و عامل مرگ فرد باشد.

محققان آمریکایی در آخرین مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که دخانیات، مشروبات الکلی، چاقی و تغذیه نادرست که گاهی انباشته از مواد غذایی ناسالم و عاری از تغذیه های مورد نیاز بدن است مهم ترین عوامل ابتلا فرد به سرطان هستند.

یافته های محققان موسسه ملی سرطان در مریلند آمریکا نشان می دهد کسانی که در دهه 20 زندگی شان اضافه وزن داشته اند در مقایسه با افرادی که همواره وزن نرمال داشته اند 60 تا 80 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان های مری و معده هستند؛ سرطان هایی که شانس فرد برای زنده ماندن بسیار اندک است.

کسانی که در دوره بزرگسالی بیش از 20 کیلو وزن اضافه دارند در مقایسه با افرادی که تغییرات اندک وزنی دارند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مری قرار دارند.

به گفته محققان، هنوز مشخص نیست که دقیقاً چرا چاقی منجر به ابتلا به این دو سرطان می شود، اما اضافه وزن ممکن است به ارگان های شکمی فشار وارد کند و منجر به مشکلات بلندمدت رفلاکس معده و تپش قلب شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین عامل ابتلا به سرطان های خطرناک

مهم ترین عامل ابتلا به سرطان های خطرناک