مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 11:062017-02-22فرهنگي

درمحضر قرآن کریم محصول جدید مرکز طبع و نشر نوشته حمید رضا مستفید


در محضر قرآن کریم عنوان مجموعه ای است شامل؛ متن، ترجمه متن، ترجمه کلمات و عبارات و توضیحات صرفی و نحوی نوشته حمید رضا مستفید که با همت مرکز طبع و نشر قرآن کریم در دست چاپ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس"؛ مجموعه در محضر قرآن کریم، به همت حمیدرضا مستفید، عضو هیأت علمی مرکز طبع و نشر قرآن کریم در دست تهیه است.

این مجموعه شامل؛ متن آیات قرآن کریم بر اساس شیوه نگارش و علامت گذاری مرکز طبع و نشر قرآن، ترجمه قرآن کریم به قلم مؤلف، ترجمه کلمات و عبارات و برخی توضیحات نحوی و صرفی و توضیحات تکمیلی شامل آن دسته از توضیحاتی که به علت کمبود فضای حاشیه در انتهای کتاب قرار گرفته است.

در ترجمه آیات کریمه این مجموعه، سعی شده مفاهیم و معانی به طور دقیق به فارسی برگردان شود و در ترجمه حتی المقدور از متن اصلی فاصله گرفته نشود و کلمات و عبارات عیناً ترجمه شود، اما در مواردی که جمع بین انتقال دقیق مفهوم و التزام به ترجمه تک تک کلمات و عبارات دشوار بوده، و گاه به روانی ترجمه لطمه می​زده، ترجمه، اندکی به صورت ترجمه آزاد صورت گرفته است.

لازم به ذکـر است که در ترجمه آیات، از ترجمه ای که در مرکز طبع و نشر توسط آقای محمد فقیهی رضایی با همکاری آقای مرتضی توکلی انجام شده، بهره بسیار گرفته شده است و البته به برخی ترجمه های معاصر از جمله ترجمه های طاهری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمحضر قرآن کریم محصول جدید مرکز طبع و نشر نوشته حمید رضا مستفید

درمحضر قرآن کریم محصول جدید مرکز طبع و نشر نوشته حمید رضا مستفید