مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 10:362017-02-22اجتماعي

حاشیه های کرمان (عکس)


حاشیه نشینی عجین شده با اخبارناراحت کننده از فقر، ناهنجاری و اعتیاد.

مردم حاشیه نشین کلان شهرها مردمی ساده، بی اطلاع از قوانین،گریبان گیر اعتیاد، اکثرا بیسواد، قشرکارگر و مهاجر از شهرها و روستاها یا افغان هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از ایسنا، اما در شهرک چهارده معصوم و الله آباد که روبروی ترمینال جدید شهر کرمان واقع شده داستان کمی متفاوت تر است.

زمین های این شهرک که در فاصله 400 متری روستای شیشه گر و در کنار بزرگراه واقع شده در گذشته کوره های آجرپزی بوده و تملک زمین ها شخصی.

بعد از گسترش شهرنشینی و تعطیل شدن کوره های آجرپزی صاحبان این زمین ها شروع به فروش زمین هایشان به صورت قطعات کوچک به اشخاص کم درآمد و مهاجر که اکثرا بضاعت مالی نداشتند و به امید پیدا کردن کار به شهر مهاجرت کرده بودند نمودند.

این خرید و فروش طبق سندهای دستی موجود از سال 64 و حتی قبل تر رواج داشته ومردم به چشم همان روستانشینی در آنجا ساکن شده اند و کم کم اقدام به ساخت خانه و سرپناه کرده اند و اما در تمام این سال ها هیچ ارگان دولتی نه از این مناطق بازدید کرده و نه در پی واگذاری امتیاز خدمات شهری به این مناطق شده.

درتمام این سال ها هیچ صحبتی از غیرقانونی بودن و دولتی بودن زمین ها هم مطرح نشده ولی بعد از ساخت ترمینال جدید به مردم اخطار تخلیه شهرک داده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه های کرمان (عکس)

حاشیه های کرمان (عکس)