مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 09:252017-02-22اقتصادي

گفتگوی نفتی ایران با کویت و عربستان


یک مقام مسئول با تشریح برنامه های اولویت دار توسعه میادین نفتی در خلیج فارس، از آغاز گفتگوهای وزارت امور خارجه با کویت و عربستان برای توسعه میدان مشترک آرش خبر داد.

- این مقام مسئول همچنین در مورد توسعه میدان نفتی هنگام با توجه به افت فشار و تولید این میدان مشترک با عمان هم توضیح داد: این میدان، نفت بسیار با ارزشی دارد و زمانی برای برداشت مشترک با عمانی ها مذاکراتی انجام دادیم که با میدان البخاء آنها مشترک هست اما از این مذاکرات نتیجه ای نگرفتیم.

وی با اعلام اینکه نفت میدان هنگام بسیار سبک است، بیان کرد: هم اکنون توسعه این میدان نفتی در مرحله توصیف بوده و تا آنجا که بتوانیم نفت آن را تولید می کنیم و مطابق با رفتار میدان درباره نحوه برداشت و توسعه فازهای آتی آن تصمیم گیری خواهیم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، میدان مشترک هنگام در سال 1975 میلادی با حفر یک حلقه چاه در خلیج فارس کشف و به دنبال آن در سال 2006 میلادی با حفر دومین چاه و انجام مطالعات مخزن مشخص شد، میزان نفت درجای این میدان بیش از 700 میلیون بشکه و گاز درجای آن حدود 2 تریلیون فوت مکعب است.

در همین حال، عمان چند سال زودتر از ایران و با مشارکت یک شرکت انگلیسی، تولید نفت خام از این میدان مشترک را با ساخت یک خط لوله به طول 25 کیلومتر از بخش مشترک میدان هنگام – البخاء و استفاده از تاسیسات م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی نفتی ایران با کویت و عربستان

گفتگوی نفتی ایران با کویت و عربستان