مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 09:152017-02-22دانش

تخصیص اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها کمتر از نیم درصد


میزان تخصیص اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها در ایران کمتر از نیم درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما "مرکز کهگیلویه وبویراحمد،همایش یک روزه تدوین و بررسی نقشه جامع علمی دانشگاه های منطقه هفت کشور شامل استان های خوزستان،بوشهر،فارس و کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه یاسوج برگزار شد.

معاون پژوهشی دانشگاه یاسوج گفت: ایجاد زیرساخت ها و تدوین آیین نامه ها و چارچوب های قانونی برای توسعه فعالیت های پژوهشی با برش های استانی و منطقه ای از جمله ضروریات مهم تحقق این سند جامع است.

دکتر هجیر کریمی افزود: تقویت نیروی انسانی،تکیه بر تولیدات علمی و شرکت های دانش بنیان و حمایت از تولیدات فناورانه باید مد نظر تصمیم سازان و مجریان این سند راهبردی در سطح ملی واقع شود.

دکتر کریمی نسبت دانشجویان دوره دکتری(تحصیلات تکمیلی) در دانشگاه یاسوج را نسبت به میانگین کشوری حدود یک و نیم درصد بالاتر دانست و افزود: تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه هم اینک سه درصد است که بر اساس این سند باید به حدود 15 درصد تا افق 1404برسد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج افزایش اعتبارات پژوهشی در دانشگاه ها را از دیگر الزامات و مکانیسم های لازم برای تحقق و اجرای این سند راهبردی دانست و گفت: هم اکنون میزان تخصیص اعتبارات پژوهشی در دانشگاه های ایران کمتر از نیم د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها کمتر از نیم درصد

تخصیص اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها کمتر از نیم درصد