مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 07:052017-02-22سياسي

لغو دیدار لوپن با مفتی اعظم لبنان برای امتناع از حجاب


دیدار رهبر حزب جبهه ملی فرانسه با مفتی اعظم لبنان- بالاترین مقام روحانی مسلمانان سنی- به دلیل امتناع وی از رعایت پوشش اسلامی لغو شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از رویترز، مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی فرانسه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری دیدار روز سه شنبه خود با مفتی اعظم لبنان را که بالاترین مقام روحانی مسلمانان سنی در این کشور بشمار می رود، به دلیل امتناع از رعایت پوشش اسلامی لغو کرد.

لوپن که از جمله نامزدهای پیشتاز انتخابات فرانسه بشمار می رود، از دیدار دو روزه خود از لبنان برای تقویت اعتبار خود در حوزه سیاست خارجی و جلب آرای رأی دهندگان احتمالی لبنانی الاصل استفاده می نماید.

بسیاری از اتباع لبنانی که طی جنگ داخلی 1990-1975 این کشور به فرانسه - قدرت استعمارگر پیشین- گریختند، هم اکنون شهروندان فرانسوی به شمار می روند.

مارین لوپن پس از دیدار با میشل عون رییس جمهور مسیحی لبنان و سعد الحریری نخست وزیر سنی این کشور در روز دوشنبه، برای دیدار با شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان برنامه ریزی کرده بود.

شایان ذکر است که شیخ عبداللطیف دریان ریاست دارالفتوا را برعهده دارد و بالاترین مقام مذهبی در میان مسلمانان سنی مذهب لبنان به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لغو دیدار لوپن با مفتی اعظم لبنان برای امتناع از حجاب

لغو دیدار لوپن با مفتی اعظم لبنان برای امتناع از حجاب