مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 02:502017-02-21اقتصادي

افزایش تولید خودروهای غیرقانونی!


تولید پراید و پژو 405 در حالی در سال جاری افزایش یافته که طبق قانون، ادامه تولید این دو خودرو از ابتدای امسال (1395) ممنوع بوده و تولید آنها باید متوقف شود.

- چندی پیش ایسنا گزارش داده بود که براساس آیین نامه مصوب وزارت صنایع و معادن در سال 1389 ادامه تولید دو خودروی پراید و پژو 405 از ابتدای سال 1395 ممنوع است.

" آیین نامه "ارتقای کیفیت خودروهای سبک، قطعات و مجموعه های مرتبط" در 24 خرداد ماه 1389 به تصویب شورای سیاست گذاری خودرو در وزارت صنایع و معادن وقت رسیده و 30 خرداد ماه همان سال از سوی این وزارتخانه به خودروسازان ابلاغ شد.

در این آیین نامه در بخش مربوط به "توسعه و تولید محصولات جدید" تصریح شده که از ابتدای سال 1395، تولید خودروهای سواری با برند داخلی که بیش از 10 سال از زمان آغاز تولید آنها می گذرد و همچنین تولید خودروهای سواری با برند خارجی که بیش از هفت سال از زمان اولین عرضه آنها می گذرد، باید متوقف شود.

در این زمینه در آیین نامه ابلاغی به ایران خودرو و سایپا در سال 1389 تاکید شده است: "خودروسازان موظفند برنامه توسعه محصول و جایگزینی تولیدات جاری خود با محصولات جدید را تدوین و اجرایی کنند؛ به گونه ای که از ابتدای سال 1395 عمر خودروهای سبک با برند داخلی از زمان اولین عرضه آنها در داخل کشور نباید بیش از 10 سال باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید خودروهای غیرقانونی!

افزایش تولید خودروهای غیرقانونی!