مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 00:112017-02-21اقتصادي

محمد علی خورسندیان، فاطمه چیت ساز مبانی مسئولیت ناشی از تبلیغات بازرگانی


هدف این مقاله بررسی مسئولیتی است که از تخلف قوانین و مقررات خاص مربوط به تبلیغات بازرگانی یا قوانین و مقررات عام مسئولیت با مبنای قراردادی یا خارج از قرارداد در حوزه عرضه کالا و خدمات به وجود می آید.

- چکیده هدف این مقاله بررسی مسئولیتی است که از تخلف قوانین و مقررات خاص مربوط به تبلیغات بازرگانی یا قوانین و مقررات عام مسئولیت با مبنای قراردادی یا خارج از قرارداد در حوزه عرضه کالا و خدمات به وجود می آید.

قوانین ایران به طور خاص به همه انواع این مسئولیت ها نپرداخته است.

این پژوهش که با روش توصیفی و تحلیل حقوقی انجام یافته است، بررسی می کند که در اثر تبلیغات چه مسئولیت هایی قابل طرح است و کدام یک از مبانی قراردادی یا خارج از قرارداد، آن را پوشش می دهد؟ این مقاله نخست به بیان مفهوم مسئولیت ناشی از تبلیغات بازرگانی پرداخته، سپس به انواع مسئولیت قراردادی ناشی از عیب، تدلیس، اشتباه و تخلف از شرط ضمنی در جریان تبلیغات تجاری اشاره می کند.

پس از آن مسئولیت های ناشی از فریب، ضرر، تسبیب و ایجاب ملزم را در باب تبلیغات قابل طرح می داند و شرایط آن را تبیین می کند.

کلیدواژه ها: آگهی تجاری؛ تبلیغات بازرگانی؛ حقوق رقابت؛ مسئولیت مدنی نویسندگان: محمد علی خورسندیان: دانشیار گروه حقوق خصوصی و اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه شیراز فاطمه چیت سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمد علی خورسندیان، فاطمه چیت ساز مبانی مسئولیت ناشی از تبلیغات بازرگانی

محمد علی خورسندیان، فاطمه چیت ساز مبانی مسئولیت ناشی از تبلیغات بازرگانی