مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 اسفند 1395 ساعت 00:052017-02-21سياسي

حضور گردشگران در مناطق جنگی، حس میهن دوستی و وفاق ملی را در میان آن ها برمی انگیزد


همایش ملی موزه ها و گردشگری، در محل باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد و منوچهر جهانیان در این همایش در خصوص اثرات فرهنگی جنگ بر روی گردشگران، - گفت: با توجه به حضور گردشگران از هر طبقه و گروهی و با سنین مختلف و میزان سواد و آگاهی و سطح درآمدی در مناطق جنگی، به نوعی حس میهن دوستی، غرور، وحدت و وفاق ملی و همبستگی را در میان آن ها برمی انگیزد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جهانیان افزود: حضور گردشگران در مناطق جنگی یک نوع حس نوستالژیک را در آنان ایجاد می کند که مرور شرح خاطرات، رشادت ها، ایثارگری ها و دفاع جانانه از این سرزمین و مرز پرگهر توسط دلیرمردان همیشه جاودان تاریخ و زنده نگه داشتن نام و یاد آن ها وظیفه ای است که در بخش های میراث فرهنگی و راهیان نور و مراکز علمی و آموزشی باید بدان پرداخته شود.

وی گفت: امروزه گردشگری جنگ یا همان(war tourism) به نوعی بعد از جنگ های اول و دوم جهانی در بسیاری از کشورها از جمله فرانسه، آلمان، انگلستان، روسیه، ژاپن و سایر مناطقی که با جنگ و درگیری ها مواجه شده اند، رایج است و با ایجاد یادمان ها و بناهای یادبود به حفظ و حراست از آن می پردازند.

جهانیان ادامه داد: ارتباط بین گردشگری و جنگ أساساً از دو جنبه قابل بررسی است: اول از منظر نقش و اهمیتی که گردشگری در برقرای صلح و آرامش بین کشورهای همسایه و در خطوط مرزی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور گردشگران در مناطق جنگی، حس میهن دوستی و وفاق ملی را در میان آن ها برمی انگیزد

حضور گردشگران در مناطق جنگی، حس میهن دوستی و وفاق ملی را در میان آن ها برمی انگیزد