مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1395 ساعت 21:552017-02-21اقتصادي

توسعه همکاریهای ایران و روسیه در حوزه انرژی


الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه با حضور در وزارت نفت با بیژن نامدار زنگنه دیدار و گفتگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، آقای زنگنه پس از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: علاقه مندی شرکت های روسی به حضور در توسعه منابع نفتی ایران و عقد قراردادهایی در قالب قراردادهای جدید نفتی ایران نخستین محور گفتگو با طرف روسی بود.

وی افزود: تفاهمنامه هایی را در این باره با طرف روسی امضا کردیم و منتظریم طرف روسی پیشنهادهای فنی و مالی خود را ارائه کند، البته مذاکرات با برخی شرکت های روسی مانند لوک اویل جدی تر است.

زنگنه گفت: محور دوم توافق با روسها این بود که در اوایل سال 96 کارگاهی از جانب ایرانی ها در مسکو یا سن پطرزبورگ تشکیل و در آن درباره شرایط قراردادهای جدید نفتی برای طرف های روسی موارد لازم تشریح شود البته پیش از این نیز یک بار این کار را انجام دادیم و قرار شد دوباره این کار صورت گیرد.

وی ادامه داد: فروش نفت به روسیه سومین محور مورد بحث در این دیدار بود که 10 تا 15 روز آینده قرارداد آن نهایی می شود و قرار شد بر اساس این قرارداد، روزانه 100 هزار بشکه نفت به روسیه برای مقاصد خارج از روسیه بفروشیم، 50 درصد منابع حاصل از این فروش را تا مدت یک ماه تحویل می گیریم و 50 درصد دیگر را صرف خرید کالا و خدمات از روسیه می کنیم، البته این به معنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه همکاریهای ایران و روسیه در حوزه انرژی

توسعه همکاریهای ایران و روسیه در حوزه انرژی