مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1395 ساعت 19:252017-02-21بين الملل

ملاقات نماینده ویژه چین در امور سوریه با جابری انصاری


نماینده ویژه چین در امور سوریه،که برای رایزنی و تبادل نظر پیرامون تحولات سوریه به تهران سفر کرده است، با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این دیدار "شیه شیائو یوان" با مثبت ارزیابی کردن نشست های آستانه، شکل گیری سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه را اقدامی مفید در مسیر حل بحران سوریه برشمرد و بر ضرورت اتخاذ اقدامات لازم جهت تداوم آتش بس تاکید کرد.

وی مبارزه با تروریسم را جزء مهمی از راه حل بحران سوریه دانست و افزود: اگر تروریست ها به درستی سرکوب نشوند آتش بس قابلیت اجراء نخواهد داشت.

فرستاده ویژه چین همچنین با تاکید بر روابط دیرینه و همه جانبه کشورش با ایران، بر تمایل پکن جهت تبادل نظر نزدیک و مستمر با تهران درباره مسأله سوریه تاکید کرد.

حسین جابری انصاری نیز گفت وگوهای آستانه را روندی با هدف تسریع در حل سیاسی بحران سوریه از طریق تثبیت آتش بس و حرکت به سمت مصالحه ملی در این کشور دانست و بر ضرورت تمرکز بر راه حل سیاسی و حرکت در مسیر صحیح و رو به جلو تاکید کرد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، شکل گیری کمیته سه جانبه نظارت بر آتش بس و توافق سه کشور در خصوص آیین کار کمیته مزبور را از جمله دستاوردهای نشست آستانه یک و دو برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با تثبیت آتش بس، راه برای تکم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملاقات نماینده ویژه چین در امور سوریه با جابری انصاری

ملاقات نماینده ویژه چین در امور سوریه با جابری انصاری