مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1395 ساعت 17:552017-02-21فرهنگي

ثبت رافائل و پرسپولیس در فهرست آثار ملی


کشتی های رافائل و پرسپولیس در استان بوشهر در فهرست آثار ملی به ثبت می رسند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت در جلسه ای پرونده ثبتی کشتی رافائل و پرسپولیس جهت ثبت در فهرست آثار ملی تکمیل و به سازمان ارسال شد .

ناصر امیرزاده افزود در پی جدا کردن و فروش بخشی از کشتی رافائل ، به دستور سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان جلسه اضطراری شورای ثبت آثار و اموال تاریخی برگزار شد .

وی گفت علاوه بر ثبت این کشتی باید کشتی پرسپولیس و سایر کشتی هایی که در آبهای خلیج فارس بوده اند نیز ثبت شوند زیرا که این کشتی ها بحشی از تاریخ دریایی خلیج فارس و فرهنگ مردم کرانه های خلیج فارس می باشد .

امیرزاده افزود بخش مهمی از گردشگری دریایی می تواند گردشگری دریایی زیر آبی باشد که با توجه به بسترهای ناشناخته زیر آب نیاز به یک باستان شناسی زیر آبی در خلیج فارس است تا بتوانیم قابلیت های گردشگری زیر آبی را نیز شناسایی و مورد بهره برداری گردشگران قرار دهیم .

رافائل محصول شرکت های بزرگ کشتی سازی ایتالیاست که پیش از انقلاب خریداری شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس مورد اصابت موشک قرار گرفت و در دریا غرق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت رافائل و پرسپولیس در فهرست آثار ملی

ثبت رافائل و پرسپولیس در فهرست آثار ملی