مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 اسفند 1395 ساعت 03:552017-02-21سياسي

تمرکز بر زمینه سازی جهت تحقق نقشه جامع علمی کشور در سال آینده


مشاور رییس جهاددانشگاهی، مهم ترین برنامه های این نهاد برای سال آینده را تمرکز بر زمینه سازی جهت تحقق هفت ماموریت محول شده در نقشه جامع علمی کشور عنوان کرد.

- محسن قرنفلی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، به تشریح این ماموریت ها پرداخت و گفت: از هفت ماموریت محول شده، دو ماموریت در بخش پژوهش شامل تاسیس یک نهاد ملی در حوزه پژوهش و فناوری و انتقال و توسعه تکنولوژی، یک ماموریت در بخش آموزش شامل آموزش های تخصصی نوین و مهارت های پیشرفته، سه ماموریت در بخش فرهنگ شامل ارتقا فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری، مشارکت در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی ایرانی و مشارکت در ترویج، تعمیق و ارتقا کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره و همچنین یکی از ماموریت ها در حوزه ساماندهی نظام هدایت شغلی و توانمندسازی دانش آموختگان است.

مشاور رییس جهاد دانشگاهی به انتقال تکنولوژی اشاره کرد و افزود: مباحث مربوط به انتقال تکنولوژی دارای اهمیت بسیاری است زیرا این مساله یکی از مهم ترین راه های ارتقا و توسعه تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه کشورهایی همچون ژاپن و چین طی سال های گذشته برنامه اصلی توسعه تکنولوژی خود را بر انتقال تکنولوژی قرار دادند، ادامه داد: باید برنامه های لازم را برای ورود به تکنولوژی های موجود در جهان و توسعه و بومی سازی آنها در کشور در دستور کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمرکز بر زمینه سازی جهت تحقق نقشه جامع علمی کشور در سال آینده

تمرکز بر زمینه سازی جهت تحقق نقشه جامع علمی کشور در سال آینده