مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 مهر 1395 ساعت 12:512016-10-07سياسي

غزل شاعر اهل سنت افغانستان در وصف امام حسین(ع)


عبدالقهار عاصی شاعر افغانستانی غزلی خواندنی در وصف حماسه کربلا به ویژه مقام سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) دارد که نشان از ارادت وی به خاندان پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، عبدالقهار عاصی از مطرح ترین شعرای معاصر افغانستان، غزلی خواندنی در وصف حماسه کربلا به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(علیه السلام) سروده است که توجه هر صاحب نظری را به خود جلب می کند.

عبدالقهار عاصی در سال 1335 خورشیدی در روستای ملیمه در ولایت پنجشیر افغانستان به دنیا آمد و در روز ششم مهر/میزان 1373 در اوج جنگ های داخلی افغانستان، بر اثر اصابت موشک به خانه اش در کابل به شهادت رسید.

با شهادت وی شعر افغانستان یکی از محبوب ترین و مشهورترین شخصیت های خود را از دست داد.

این شاعر افغانستانی در سال 1359 وارد دانشگاه کابل شد و 4 سال بعد در رشته کشاورزی موفق به دریافت لیسانس از این دانشگاه شد.

وی از اعضای انجمن نویسندگان افغانستان در دهه شصت خورشیدی و اوایل دهه هفتاد بود، عاصی تنها یک سال پس از ازدواج و در سن 38 سالگی در کابل کشته شد.

از این شاعر توانای افغانستانی آثار منظوم بسیاری تاکنون منتشر شده که از مهم ترین آنها می توان به کتاب های مقامه گل سوری ، لالایی برای ملیمه ، دیوان عاشقانه باغ ، غزل من و غم من ،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غزل شاعر اهل سنت افغانستان در وصف امام حسین(ع)

غزل شاعر اهل سنت افغانستان در وصف امام حسین(ع)