مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1393 ساعت 11:502015-02-17اقتصادي

افشای پشت پرده گرد و غبار خوزستان


روزنامه خراسان در گزارشی میدانی، به برخی دلایل و پشت پرده بروز و تشدید پدیده گرد و غبار در استان های غربی کشور بویژه استان خوزستان پرداخته است؛ - دلایلی که محور آن، سوءمدیریت بوده است.

در این روزنامه آمده است: خوزستان این روزها درگیر بلایی طبیعی است.

بلایی که این بار طبیعت نه به تنهایی بلکه به واسطه سوءمدیریت انسان ها بر سر چهار میلیون و 800 هزار خوزستانی نازل کرده است.

طی 10 سال گذشته با گرم شدن هوا، گرد و غبار نیز در قالب میهمانی ناخوانده خود را به فضای خوزستان می رساند و نفس های مردم این استان را به شماره می اندازد.

اما این بار کمبود بارش ها در پاییز و زمستان سبب شد تا گرد و غبار چند ماهی زودتر میهمان خوزستانی ها شود؛ گرد و غباری که دلیل پدید آمدن آن با وجود آثار سهمگینی که بر زندگی مردم داشته است، مدام بین منابع خارجی و داخلی دست به دست می شود.

سدسازی در ترکیه؛ مرگ تالاب ها در سوریه و عراقبه گفته بسیاری از کارشناسان یکی از علل اصلی خشک شدن تالاب ها در منطقه غرب آسیا بویژه در عراق، ایران و سوریه و به تبع آن بلند شدن گرد و غبار در منطقه، ناشی از اجرای پروژه عظیم آناتولی در ترکیه است؛ پروژه ای عظیم که بر اساس آن بیش از 22 سد و 19 طرح برق آبی در حوضه آبریز دجله و فرات ایجاد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای پشت پرده گرد و غبار خوزستان

افشای پشت پرده گرد و غبار خوزستان