مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 اردیبهشت 1392 ساعت 05:512013-04-26بين الملل

ماجرای بستن حساب بانکی ایرانیان در ترکیه


داستان بسته شدن حساب های مشتریان ایرانی بانک های ترکیه هفته قبل با مطلبی نه چندان مستدل در روزنامه تودی زمان ترکیه آغاز شد و علاوه بر دست مایه قرار گرفتن در رسانه های داخلی و خارجی، سبب برخی نگرانی ها و سردرگرمی ایرانیان صاحب حساب در ترکیه شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تودی زمان که رسانه ای نزدیک به جماعت نور به رهبری فتح الله گولن و دارای مواضعی نسبتا ضد ایرانی است، در گفت وگو با یک شهروند ایرانی مقیم استابول مدعی شده بود که بانک یاپی کردی از او و دیگر مشتریان ایرانی خود خواسته حساب های شان را ببندند، در غیر این صورت سرمایه آنها مسدود یا مصادره می شود.

در واقع برخورد یاپی کردی با این شهروند ایرانی بی سابقه نبود؛ چراکه دو بانک گارانی و اچ اس بی سی که رابطه مالی فراوانی هم با غرب دارند، ماه هاست حساب جدیدی برای مشتریان ایرانی باز نمی کنند و خدمات چندانی به ایرانیان دارای حساب ارائه نمی دهند.

شکر بانک هم بانک دیگری است که عملا خدمات چندانی به دارندگان ایرانی حساب ارائه نمی دهد.

در این میان برخی رسانه ها در تحلیل های خود از برخورد یاپی کردی با شهروند ایرانی مقیم استانبول، خبر از بسته شدن حساب های شهروندان ایرانی در ترکیه دادند و حتی آن را عملکردی بر مبنای بخشنامه سازمان تنظیم و کنترل نظام بانکی ترکیه اعلام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای بستن حساب بانکی ایرانیان در ترکیه

ماجرای بستن حساب بانکی ایرانیان در ترکیه