مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1391 ساعت 06:332012-10-14سياسي

واکنش باستان شناسان کشور به نوسازی مجموعه طاق بستان


باستان شناسان کشور نسبت به عملیات نوسازی مجموعه طاق بستان که باعث نگرانی دوستداران میراث قرهنگی شده است، واکنش نشان داده و از مسئولان مربوطه خواسته اند در این ارتباط روشنگری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، از چند هفته گذشته تا کنون خبرگزاری مهر گزارشی از فعالیت پایگاه تاریخی تاق بستان برای ساماندهی این مجموعه تاریخی و ثبت شده خبر داد که ساماندهی آن باعث نگرانی بسیاری از کارشناسان میراث فرهنگی، میراث دوستان و باستان شناسان شده است چرا که در چارچوب ساماندهی، خاکبرداری در نزدیکی تاق ها و نقش برجسته های مجموعه با استفاده از ماشین آلات سنگین و مته برقی و در فاصله بسیار نزدیک به تاق انجام می شود.

با این حال مجموعه مدیریت طاق بستان همچنان بر کارشناسی بودن اقدامات خود مصر است.

در این بین یکی از واکنش ها مربوط به جامعه باستان شناسان کشور است که امروز در نامه ای که به خبرگزاری مهر ارسال کرده انذ از وضعیت این اثر تاریخی که پرونده آن قرار است برای ثبتجهانی به سازمان یونسکو برود، اظهار نگرانی کرده اند و به کار گیری از وسایل سنگین در کنار طاق را برای ساماندهی غیر عادی می دانند.

در این نامه آمده است: در هفته های اخیر اخبار تخریب ها، آسیب ها و بی توجهی ها به آثار تاریخی، فرهنگی بیش از پیش به گوش می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش باستان شناسان کشور به نوسازی مجموعه طاق بستان

واکنش باستان شناسان کشور به نوسازی مجموعه طاق بستان