مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1391 ساعت 06:512012-09-17اقتصادي

کشاورزان از اقتصاد تک محصولی فاصله بگیرند


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان، گفت: کشت دوم موجب ارتقای افزایش درآمد کشاورزان می شود و کشاورزان باید از اقتصاد تک محصولی فاصله بگیرند.

"ایرج بنیادی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، گفت: فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی و افزایش درآمد خانوارهای روستایی، ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش تولید محصولات کشاورزی، کمک به بهبود شرایط فیزیکی وشیمیایی خاک و در نهایت کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی مهمترین فواید کشت دوم است.

وی با اشاره به اینکه گیلان با تولید بیش از 700 هزارتن برنج برسکوی دوم تولید این محصول استراتژیک در ایران قراردارد، افزود: اما اقتصاد تک محصولی، یکی از آسیب های بخش کشاورزی استان است.

او با بیان این مطلب که زحمات کشت دوم، به هیچ وجه به اندازه ی کشت برنج نیست ودر واقع کشاورزان پس ازبرداشت برنج می توانند با زحمت کمتر، درآمد مناسبی کسب کنند، افزود : سال گذشته در کشت دوم ، 290 هزار تن انواع سبزیجات برگی وغده ای، باقلا، شبدر، گندم و جو برداشت کردند که ارزش اقتصادی آن دست کم 162میلیارد تومان بود.

بنیادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 هزار هکتار اراضی شالیزاری در گیلان قابلیت کشت دوم دارند این در حالی است که درنیمه ی دوم سال، بسیاری از کشاورزان تقریبا بیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان از اقتصاد تک محصولی فاصله بگیرند

کشاورزان از اقتصاد تک محصولی فاصله بگیرند